Atölyeler

Ana Sayfa » Eğitim Modelimiz » Atölyeler

Boğazhisar Gelişim Atölyeleri

Boğazhisar Eğitim Kurumları, eğitime farklı bir bakış açısı ile yaklaşır. Çocuklarımızın standartların üstünde ve nitelikli eğitimler almaları için nitelikli ve farklı mekânlar gerekir. Boğazhisar Gelişim Atölyeleri bu arayışın bir ürünüdür. Boğazhisar öğrencisi her biri ayrı bir gelişim alanına hitap eden atölyelerde sıra dışı eğitim mekânlarının farkını yaşar. Astronomi Atölyemizde evrenin sırlarını keşfe çıkar.

Mutfak Sanatları Atölyesi’nde evrensel ve geleneksel mutfak kültürünü, lezzetlerin kombinasyonunu öğrenir. Zekâ Atölyesi’nde zihnini doğru kullanmayı, aklına yön vermeyi öğrenir. Hayal Tasarım Atölyesi’nde hayallerini üç boyutlu cisimlere dönüştürmeyi öğrenir.

Boğazhisar öğrencisi, Gelişim Atölyeleri’nde öğrenmeyi öğrenir. Bu atölyelerde eğitim sanata, öğrenci sanatkâra dönüşür.

Zeka Atölyesi

Zeka gelişimine katkı sağlamak için özel olarak tasarladığımız Zeka Atölyesi’nde öğrencilerimiz sahip oldukları potansiyelin farkına varıyor. Zeka Atölyesi’nde öğrenciler, sahip oldukları potansiyeli en iyi şekilde değerlendiriyor; özel aktivitelerle potansiyellerini nasıl kullanacaklarını öğreniyorlar.

Astronomi Atölyesi

Öğrencilerimiz evreni Astronomi Atölyesi’nde keşfediyor, uzay ve gökyüzü ile ilgili tüm sırları öğreniyor. Atölye çalışmalarında öğrendikleri bilgiler eşliğinde özel planetaryumda güneş sistemine eşsiz bir yolculuk yapıyorlar.

Estetik Sanatlar Atölyesi

Sanat bireyin kendisini tanımasında, kişisel gelişiminde ve sosyalleşmesinde önemli bir faktördür. Öğrencilerimiz estetik bir bakış açısı kazandıkları Estetik Sanatlar Atölyesi’nde, çağdaş ve klasik sanatları öğreniyor. Atölye çalışmamızda yeteneklerinin farkına varan öğrencilerimiz, bir yandan yaratıcılıkların geliştirirken diğer yandan da yeteneklerini en doğru şekilde kullanmayı öğreniyor.

Hayal Tasarım Atölyesi

Boğazhisar Eğitim Kurumları olarak hayallerin gücüne inanıyoruz. Öğrencilerimizin özgürce hayal kurmaları ve hayallerini gerçekleştirmek için Hayal Tasarım Atölyesini hazırladık. Öğrencilerimiz Hayal Tasarım Atölyesi’nde hayallerini özel aktivitelerle 3 boyutlu cisimlere taşıyor.

Eğlenceli Bilim Atölyesi

Geleceğimizin bilimle şekillendiğini biliyoruz. Öğrencilerimizin bilimsel disiplinlerde hızla ilerleyen dünyaya ayak uydurmaları için Eğlenceli Bilim Atölyesini hazırladık. Eğlenceli Bilim Atölyesinde öğrencilerimizi bilimle tanıştırıyor, hayallerini deneylerle uygulamasını sağlıyoruz. İçeriği özel olarak oluşturulan ve bir müfredat çerçevesinde ilerleyen atölyede, Boğazhisar öğrencileri hem eğleniyor hem de öğreniyor.

Robotik Atölyesi

Robotlar dünyasına giriş yapmamızı sağlayan bu atölyede her öğrencimize içerisinde sensörler, motorlar, özel devreler ve parçaların olduğu bir kit verilir. Robotik atölyemizde öğrencilerimiz robot nedir, robotlar nasıl çalışır, sensörler (algılayıcı) ne işe yarar, hız/güç gibi birçok konuda bilgi sahibi olurlar. Çocukların mekanik ve robotik alanlarına dair bilgilerini ve becerilerini geliştirebilecekleri, yaratıcılıklarını ve problem çözme becerilerini kullanabilecekleri “Robotik Atölyesi” teknolojik gelişmelerin takip edilmesi ve onlarla ilgili fikir sahibi olunabilmesi adına çok önemlidir.

Temel Bilişim Atölyesi

Okulumuzda temel bilişim atölyesinin amacı öncelikle öğrencilerimize teknolojinin sadece bir araç olduğu duygusunu aşılamak, onu en doğru şekilde kullanma bilincini kazandırmak ve karşılaştıkları yeni durum ve uygulamalar karşısında çözüm üretebilmelerini, kolay adapte olabilmelerini sağlamaktır. Çağımızın vazgeçilmezi olan bilgisayarı daha bilinçli ve yakından tanımalarını sağlayarak teknoloji kaynaklı zararların en aza indirgenmesi ve bilinçli kullanımın artırılarak faydaya dönüştürülmesi hedeflenmektedir.

Boğazhisar Uygulama Atölyeleri

Uygulama Atölyelerinde, “yetenek eğitimi” yoluyla “şahsiyet gelişimi” amaçlanmaktadır. Bu çalışma ile 5. 6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerimizin uygulama eğitimleriyle uzmanlaşması hedeflenmektedir. Öğrencililerimizi seçtikleri bir spor ve bir sanat dalında, alanında uzman eğitmenlerle, usta-çırak ilişkisine dayalı olarak alacakları eğitimlerle belirli kazanımlara sahip olacaklardır.

Hedeflenen kazanımlardan bazıları;

• Edindiği bilgileri uygulamaya dökme alışkanlığı
• Uygulamada sabır ve sebat etme, vazgeçmeme
• Hocaya ve derse saygı
• Eleştiriye açık olma
• Bir alanda deneyimlediği başarma duygusunu hayatının diğer alanlarına da transfer edebilme
• Yetenekleriyle ve kazandığı başarılarla kibirlenmeme, mütevazı olma
• Sözlerinde ve yaptığı islerde doğruluktan ayrılmama

Çini ve Seramik Atölyesi

Çini, toprağın pişirilmeden önce şekil verilip kap, tabak, vazo, sürahi vb. eşyalar üretilmesine dayalı bir el sanatıdır. Bu atölyede örgenciler kile sekil vermeyi öğrenerek sıra dışı düşünme becerilerini de geliştireceklerdir. Öğrenciler bu okulda çini ustası rehberliğinde uzmanlaşmaya yönelik çalışmalar yaparlar.

Fotoğrafçılık, Kısa Film ve Belgesel Atölyesi

Bir belgesel filmin yapım aşaması, ilk olarak hikâyenin fikrini bulmakla başlar, daha sonra bu fikir senaryoya dökülür. Film çekilir, kurgulanır ve son halini aldıktan sonra seyirciye sunulur. Öğrenciler bu atölyede film yapımının ilk aşamasından seyirciye sunumuna kadar olan süreçte uzmanlaşma hedefiyle çalışmalar yaparlar.

Karate Atölyesi

‘Kara’ boş, ‘te’ el anlamında olup, silahsız el anlamına gelir. Kısaca karate, yani ‘açık el’ kelimesi iyi niyet anlayışının öne çıktığı, barışçıl bir hareket olarak ifade edilir. Karate yarışmacılık ve rekabet yerine insanın egosunu kontrol edebilme becerilerinin öne çıktığı bir spor branşıdır. Öğrenciler bu atölyede karatenin kuşaklarında uzmanlaşma hedefiyle çalışmalar yapacaktır.

Okçuluk Atölyesi

Fiziksel gelişim için ideal bir spor dalı olan okçuluk ile örencilerimizin odaklanma ve dikkat becerilerini de arttırmaları amaçlanmaktadır. Örencilerimiz okçuluk atölyesinde uzmanlaşma hedefiyle çalışmalar yapacaktır.

Gastronomi Atölyesi

Kültür ve yemek arasındaki ilişkiyi inceleyen bir disiplindir. Yenilebilir tüm maddelerin, hijyenik olan ama sağlığa uygun olmasına şart koşulmayacak şekilde azami damak ve göz zevkini amaçlayarak sofraya, yenmeye hazır hale getirilmesine kadar olan süreç gastronominin çalışma konusudur.

Güreş Atölyesi

Uygulayıcılarının birbirlerine vurmaksızın rakiplerini yenmeye çalıştıkları bir spor türü. Güreş tarihteki en eski sporlardan biridir ve zamanla farklı stil ve formları geliştirilmiştir.

Tekvando Atölyesi

Çıplak el ve ayakla yapılan, Kore kökenli bir uzak doğu savunma sanatı ve sporudur. Yaklaşık 600’lü yıllarda ortaya çıkan ve birbirinden ayrı iki sistem olan “Ayak Sistemi” ile “Yumruk Metodu” zamanla bir araya getirilerek Tekvando ortaya çıkmıştır. Tekvando kelimesi, Korece Tae, Kwon ve Do kelimelerinin birleşiminden oluşmuştur. Tae, “tekme” veya “ayakla yapılan vuruş”; kwon, “yumruk” veya “elle yapılan vuruş”; do ise, “iyilik, doğruluk, fazilete giden yol” anlamına gelmektedir.

Boğazhisar Kabul Sınavı